Wist je dat... over de functie medewerker service center?
Als medewerker in het service center van i-mens hoef je niets te verkopen. Er is geen commerciële druk, wel een grote luisterbereidheid. Alles draait om het helpen van mensen. Het is een belangrijke brugfunctie waarin je echt het verschil kan maken op cruciale momenten in iemands leven.
Moet je daarvoor speciale gaven hebben? Je privéleven opofferen? En wat wordt er precies van een tele-adviseur verwacht? We geven je graag een eerlijk antwoord op een aantal veelvoorkomende veronderstellingen.
Wist je dat je als medewerker service center bij i-mens…
… je veel mooie verhalen te horen krijgt
“i-mens, hoe kan ik u helpen?” Dat is zowat de enige zin die vaststaat. De rest van het gesprek is altijd een verrassing. Echt iedereen kan vroeg of laat zorg nodig hebben. Meestal zijn het concrete vragen om hulp, en bij iedereen hoort een persoonlijk verhaal. Soms voel je wel eens de wanhoop aan de andere kant van de lijn … De voldoening als je ook die mensen kan helpen, is des te groter.
… je je werkplek zelf mag kiezen
Een rustige plek, een headset en een laptop, dat is alles wat een tele-adviseur nodig heeft om goed te kunnen werken. Heb je je collega’s graag dichtbij? Dan installeer je je in het service center bij i-mens. Heb je thuis een ruimte met weinig omgevingslawaai? Dan kan je ook gerust, af en toe op afstand werken. In beide gevallen ben je volwaardig deel van het team en kan je rekenen op de begeleiding van je verantwoordelijke. In de praktijk merken we dat mensen graag naar kantoor komen voor de sfeer en het goede contact met de andere diensten waar je als tele-adviseur uiteraard naar doorverwijst.
… je je uurrooster kan afstemmen op je privéleven
Als callcenter medewerker kan je je eigen werkregime kiezen. Werk je graag alleen laatdiensten zodat je ’s morgens de kinderen naar school kan brengen. Of kies je voor enkel maar dagdiensten? Of proef je graag van allebei? Het kan allemaal. Zowel de vroege vogels als de nachtraven vinden bij ons hun goesting.
… meer moet luisteren dan praten?
Begaan zijn met mensen en de wil om hen te helpen zijn voor deze job de belangrijkste voorwaarden. Met een flinke portie empathie en stressbestendigheid kan je bij i-mens aan de slag als tele-adviseur. Wij zorgen namelijk voor een opleiding en ook tijdens je loopbaan kan je terecht bij je persoonlijke coach. Hoe meer gesprekken je zal voeren, hoe beter je luistervermogen zich zal ontwikkelen, en hoe beter jij de mensen zal kunnen doorverwijzen.