i-mens jaarverslag 2021

Drie jaar hebben we heel hard gewerkt om i-mens op de wereld te zetten. We hebben de eindmeet niet zomaar bereikt, maar door een weldoordacht plan. Ondanks de ongewone omstandigheden zijn we erin geslaagd om i-mens één te maken.

2021 stond dan ook in het teken van de laatste inkantelingen, terwijl de pandemie nog steeds continu aanwezig was. De vierde en vijfde golf in het najaar van 2021 sloeg harder toe dan verwacht. De inkantelingen in combinatie met de impact van de pandemie verliepen niet zonder slag of stoot. Door de haast onverwoestbare werkkracht van onze medewerkers heeft de klant of patiënt(e) daar zo weinig mogelijk van gemerkt. Bij elke stap leerden we uit die ervaring. Sinds 1 januari 2022 zijn we volledig één.

In 2021 hebben we belangrijke stappen gezet in onze werking, in onze fusie en in ons beleid. Enkele voorbeelden van wat we deden in 2021:

• Inkanteling van de medewerkers van de dienstencheques en de vrijwilligerswerking, Thuisverpleging Regio Noord, Regio Midden en Regio West.
  • Plaats- en tijdsonafhankelijk werken: Corona bleek soms een geluk bij een ongeluk. We hebben, door de pandemie, de voordelen van plaats- en tijdsonafhankelijk werken voor onze bedienden versneld leren kennen, net op het moment dat we voor een gebouwenoperatie stonden. Die versnelling liet toe om het wendbaar werken meteen ook te vertalen in onze infrastructurele keuzes.
  • Innovatie: ons project beeldbellen in de thuiszorg viel in een definitieve plooi en we bleven inzetten op telemonitoring en zorg op afstand. En de projecten rond covid@home toonden een goede samenwerking tussen de betrokkenen in de zorgcirkel van de klant (thuisverpleging, thuiszorg, ziekenhuizen, huisartsen, zorgcentrale Z-plus)
  • Er werden 2 nieuwe projecten kinderzorg gefinaliseerd en geopend: het kinderdagverblijf in Aalst (36) en het kinderdagverblijf en CKG in Halle (54). Een nieuw kinderdagverblijf (ter vervanging van de tijdelijke pop-up) in Oostende werd in aanbouw opgestart.
  • Binnen woonzorg werd de nieuwe GAW (34) in Aalst in gebruik genomen.

Je kan er alles over lezen in ons jaarverslag 2021.