i-mens jaarverslag 2022

Het klinkt misschien wat vreemd, maar i-mens is eigenlijk een productiebedrijf. Wij ‘maken’ geen tastbare producten, wij leveren zorgdiensten. Het kloppend hart van i-mens zijn de 11 294 medewerkers die elke dag in de weer zijn met kinderen, ouderen en iedereen daartussen. In 2022 werkten zij zeven miljoen uren aan zorg en ondersteuning bij elkaar.

Ook onze bijna 70 000 unieke klanten waarderen hun werk, zo blijkt uit een interne tevredenheidsmeting. Er is vertrouwen in onze zorg, waardering voor het maatwerk en voor de menselijke aanpak.

Die menselijkheid is een van de kernwaarden van i-mens. "Hoe is ’t met u?" is een van de allerbelangrijkste vragen in onze sector. Bij i-mens nemen we de tijd om die ook te stellen, om een babbeltje te slaan. Dat menselijke staat voorop, altijd. Dat geldt ook voor onze 2 300 vrijwilligers die zich belangeloos inzetten binnen onze organisatie.

Onze baseline is: i-mens is thuis in zorg aan huis. Toch hebben we ook eigen zorglocaties, zoals bijvoorbeeld kinderdagverblijven, centra voor kinderzorg en gezinsondersteuning, groepen van assistentiewoningen en zorghotels voor ouderen. We zijn ook thuis in zorg in eigen huis. i-mens biedt zorg van voor de geboorte tot aan de laatste levensfase.

Tot slot zetten we graag ons service center in de bloemetjes. Vorig jaar verwerkten zij meer dan 400 000 telefoontjes. Dat zijn er meer dan 1 000 per dag. Wie i-mens opbelde kreeg in 80% van de gevallen binnen de minuut een medewerker aan de lijn.

In dit jaarverslag vind je vooral veel cijfermateriaal. We nodigen jou uit om ook tussen de cijfers door te lezen. Daar vind je verhalen van menselijkheid, van maatwerk, over de inzet van onze medewerkers en de dankbaarheid van onze klanten.

En daar doen we het voor.