Veelgestelde vragen

Natuurlijk. Bij i-mens kan je ervaring opdoen in 1 van onze thuiszorgdiensten, woonzorgcentra of ondersteunde diensten zoals bijvoorbeeld onze administratieve diensten.

Vraag nu je stageplaats aan.

Zie je niet meteen een vacature staan dat bij je past,
maar wil je wel heel graag bij i-mens werken?

Solliciteer dan spontaan. Er komen regelmatig nieuwe vacatures bij en zo word jij als een van de eerste op de hoogte gebracht.

Je kan online spontaan solliciteren.

Heb jijzelf of iemand anders in je omgeving thuis medische hulp of andere ondersteuning nodig? Tijdelijk of permanent?

i-mens kan je op tal van manieren helpen met aangepaste zorg.

Heb je onverwachts hulp nodig? Voor dringende hulp die binnen de 48uur moet opgestart worden, raden we aan om te bellen naar ons service center via 078 15 25 35. Zij zijn elke dag bereikbaar 7/7d en 24/24u.

Voor niet-dringende hulp kan je aanvragen indienen via ons online aanvraagformulier of door te bellen naar 078 15 25 35.

mijn i-mens is een website die je toegang geeft tot jouw persoonlijk verpleegdossier dat door de thuisverpleegkundige van i-mens vzw wordt bijgehouden. Ook je behandelende arts kan via mijn i-mens dit dossier online raadplegen op voorwaarde dat je je geïnformeerde toestemming hebt gegeven om je gezondheidsgegevens te delen en de zorgrelatie (therapeutische relatie) tussen jou en je arts geregistreerd werd.

De informatie op mijn i-mens komt van het elektronisch verpleegkundig dossier dat de verpleegkundige invult op de tablet. Op deze manier krijg je inzage in jouw zorginformatie.

Via mijn i-mens streven we naar een betere zorg voor de patiënt doordat verpleegkundige gegevens tussen patiënt en vertrouwenspersoon, thuisverpleegkundige en arts transparant worden gedeeld.

Meer weten over mijn i-mens >

mijn i-mens is een online platform dat inkijk biedt in het elektronisch verpleegdossier van i-mens vzw. Als arts of verpleegkundige kijk je als het ware over de schouder van de thuisverpleegkundige mee en heb je inzage in de meest accurate zorginformatie van je patiënt. Ook patiënten en hun vertrouwenspersonen hebben toegang tot hun eigen verpleegdossier.

mijn i-mens is snel bereikbaar via één muisklik vanuit de volgende huisartsenpakketten: Windoc, CareConnect, Medidoc, Health One, Daktari en Prodoc.

Daarnaast is mijn i-mens is ook bereikbaar vanuit de EPD’s KWS/Nexuz-Health en Chipsoft alsook via de hubs.

Meer over mijn i-mens >

Onze goedlachse chauffeurs leveren jouw maaltijden elke weekdag van maandag tot en met vrijdag tussen 9.30 en 13 uur. Ze komen meestal op hetzelfde tijdstip bij je langs.

De mobiele ovens in onze elektrische bestelwagens houden je maaltijd lekker vers en warm. Alleen de maaltijden voor zaterdag en zondag die we op vrijdag brengen, worden gekoeld geleverd.

Ja, je kan wekelijks jouw favoriete maaltijden kiezen uit ons gezond en gevarieerd weekmenu. Een dagmenu bestaat uit: soep, hoofdgerecht en dessert. Je hebt elke dag keuze uit 2 warme hoofdgerechten en 1 koud.

De mobiele ovens in onze elektrische bestelwagens houden de maaltijden lekker vers warm.

Alleen de maaltijden voor zaterdag en zondag die we op vrijdag brengen, worden gekoeld geleverd. Die maaltijden hoef je dus alleen nog even op te warmen.

Ja, want bij ons ben je niet gebonden aan een abonnement. Je kan zelf kiezen wanneer en hoeveel maaltijden je wil ontvangen. Zelfs al is het maar voor een korte periode, bv. tijdens een revalidatie vlak na een operatie.

Ja. Of je nu vegetarisch of allergisch bent, een dieet volgt of je maaltijd graag fijngesneden hebt, wij zorgen voor een maaltijd aangepast aan jouw wensen en noden.

Bestel je een dagmenu? Dan kan je er ook voor kiezen om hier een broodmaaltijd voor 's ochtends en/of 's avonds aan toe te voegen. Zo ben je meteen voorzien van maaltijden voor 1 volledige dag.

Onze broodmaaltijd bestaat uit: boterhammen met beleg van de dag en confituur of choco. Deze broodmaaltijd kan je niet apart bestellen, enkel toevoegen aan het dagmenu.

Neen. Je kan de broodmaaltijd enkel bestellen als je ook een dagmenu neemt. Zo heb je meteen maaltijden voor 1 volledige dag.

Alleen artsen met wie jij als patiënt een therapeutische relatie hebt, kunnen jouw verpleegkundige gegevens raadplegen.

En dit op voorwaarde dat jij je geïnformeerde toestemming hebt gegeven.

Het kan dus gaan om een huisarts of specialist bij wie je in behandeling bent. Dat betekent dat jouw kinesist, verzorgende, pedicure … jouw gegevens niet kunnen inkijken.

Naast artsen heb je ook zelf toegang tot je gegevens alsook een eventueel door jou aangeduide vertrouwenspersoon.

Om toegang te krijgen tot een patiëntendossier moet je als patiënt je geïnformeerde toestemming geven. Indien dit niet zo is geeft de mijn i-mens applicatie volgende foutmelding: 'Je hebt geen toegang tot het gevraagde patiëntendossier doordat de geïnformeerde toestemming niet actief is'.

Die geïnformeerde toestemming is je toestemming die je als patiënt geeft om je gegevens elektronisch te delen tussen de zorgverleners die jou verzorgen. Als je deze toestemming geeft zal i-mens vzw je gegevens bijvoorbeeld delen met je huisarts of je specialist in het ziekenhuis.

Als je voor de eerste keer verzorgd wordt door het i-mens vzw zal de verpleegkundige je vragen of zij die geïnformeerde toestemming mag registreren. Wij doen dit dus voor jou.

Je kan de geïnformeerde toestemming ook zelf activeren (of uitschakelen) via de website (externe link) van eHealth.

Na het inloggen is het mogelijk dat de mijn i-mens applicatie volgende foutmelding geeft: 'Er zijn geen gegevens beschikbaar'. Mogelijks ben je dan geen patiënt (meer) bij i-mens vzw of heb je jouw toestemming voor het delen van gegevens niet gegeven. Contacteer ons dan via GEZ_business@i-mens.be.

Het is mogelijk dat je een foutmelding krijgt bij het inloggen met je e-ID. Sluit dan je internetbrowser volledig. Stop eerst je kaart in je e-ID lezer en probeer dan opnieuw in te loggen. Ga voor meer informatie naar deze website (externe link).

Klik op inloggen (externe link) om toegang te krijgen tot jouw persoonlijke verpleegdossier van i-mens vzw.

Om te kunnen inloggen heb je volgende zaken nodig:

  • Jouw elektronische identiteitskaart
  • De pincode van jouw identiteitskaart
    (Weet je jouw pincode niet meer, dan kan je daarvoor bij de dienst Bevolking van je woonplaats terecht).
  • Een eID-kaartlezer met geïnstalleerde software.
    Een eID-kaartlezer kan je in een multimediazaak bij jou in de buurt of online kopen. Prijzen variëren tussen 10 en 20 euro.

Na het inloggen is het mogelijk dat de mijn i-mens applicatie volgende foutmelding geeft: 'Er zijn geen gegevens beschikbaar'. Je bent dan als 'Burger' ingelogd en niet als 'Arts'.

Bij het inloggen via eHealth heb je de keuze om aan te duiden als welk type gebruiker je wil inloggen, kies dan voor 'Arts' of 'Geneesheer' en niet voor 'Burger'.

Dan kan je jouw vraag stellen via het menu 'feedback' in de mijn i-mens applicatie. Je kan ook mailen naar GEZ_business@i-mens.be.

Je kan de contactgegevens van het verpleegkundig team van i-mens terugvinden in de applicatie mijn i-mens via het tabblad contactgegevens i-mens.

In de applicatie mijn i-mens kan je ook op elk item reageren of feedback geven. Dit is de veiligste manier om over de patiënt te communiceren met het verpleegkundig team.

Aarzel dan niet om rechtstreeks contact op te nemen met het service center van i-mens via 078 15 25 35. Onze medewerkers zijn 24/24u en 7/7d bereikbaar.

Indien je met CareConnect, Medidoc, HealthOne of Windoc werkt verschijnt de link naar het dossier van de patiënt op mijn i-mens automatisch in jouw EMD. Indien deze link niet verschijnt contacteer dan de helpdesk van jouw EMD.

Als je de eerste keer aanmeldt op de applicatie moet je de gebruikersverklaring accepteren. Dit doe je door volledig naar beneden te scrollen in de tekst, het vinkje aan te vinken en op akkoord te klikken. Je kan de gebruikersverklaring hier lezen.

Daarnaast zal je ook gevraagd worden om cookies te accepteren. Dit is noodzakelijk voor de goede werking van de applicatie.

In een uitzonderlijk geval (urgentie) kan je een noodprocedure activeren om tijdelijk toegang te verkrijgen tot een patiëntendossier wanneer er geen voorafgaande therapeutische relatie werd geregistreerd. Hiervoor moet je de reden opgeven in de applicatie. Druk hiervoor op de gele knop 'Activeer Break-the-glass' in de pop-up in de applicatie.

Een patiënt heeft de mogelijkheid om een zorgverlener expliciet uit te sluiten van toegang tot zijn patiëntendossier. De applicatie geeft hiervoor een foutmelding.

Om toegang te krijgen tot een patiëntendossier moet de patiënt zijn geïnformeerde toestemming gegeven hebben. Indien dit niet zo is geeft de mijn i-mens applicatie volgende foutmelding: 'Je hebt geen toegang tot het gevraagde patiëntendossier doordat de geïnformeerde toestemming niet actief is'.

Je kan de geïnformeerde toestemming activeren via de website(externe link) van eHealth of via je EMD-software na akkoord van de patiënt:

Ook i-mens vzw registreert voortaan de geïnformeerde toestemming van patiënten.

Om toegang te krijgen tot een patiëntendossier moet er een therapeutishe relatie zijn tussen de arts en de patiënt. Indien dit niet zo is geeft de mijn i-mens applicatie volgende foutmelding: 'Je hebt geen toegang tot het gevraagde patiëntendossier doordat er een therapeutische relatie tussen jou en jouw patiënt ontbreekt'.

Je kan de therapeutische relatie activeren via de website(externe link) van eHealth of via je EMD-software:

  • Hanteer thuis een strikte hygiëne. Zorg er ook voor dat de deurklinken regelmatig worden gereinigd en dat de verpleeg- en/of zorgkundigen hun materiaal op een propere plaats kunnen neerleggen.
  • Voorzie steeds water, (vloeibare) zeep en keukenpapier zodat je verpleeg-en/of zorgkundigen hun handen kunnen wassen.
  • Draag een mondmasker in aanwezigheid van jouw verpleeg-en/of zorgkundige en vraag of jouw mantelzorger dat ook doet. We vragen momenteel om bezoek of aanwezigheid van mantelzorgers tijdens de zorg te minimaliseren (enkel indien nodig).
  • Volg de richtlijnen van de overheid goed op.
  • Moet je op doktersbevel thuis blijven in quarantaine? Meld dat dan aan je verpleeg-en/of zorgkundige.
  • Ben je op vakantie geweest? Bekijk dan de informatie over reizen naar het buitenland en terugkeer uit risicogebied op https://www.info-coronavirus.be/nl/

Om de samenwerking zo vlot mogelijk te laten verlopen, maken we graag goede afspraken. Zo weet je wat je mag verwachten en wat je kan doen indien de dienstverlening niet aan jouw verwachtingen voldoet.

Algemene voorwaarden en praktische afspraken:

We maakten een handig overzicht met de huishoudelijke taken die je poetshulp mag uitvoeren. Zo weet je duidelijk wat je van je huishoudhulp kan verwachten.

In samenspraak met de verantwoordelijke kunnen af en toe nog andere taken uitgevoerd worden zoals boodschappen doen.

Wanneer je dienstencheques aankoopt, geniet je van een belastingvermindering:

  • Vlaanderen: 1,80 euro voordeel op de 1ste 169 cheques. Je betaalt dus 7,20 euro per uur na belastingvermindering.
  • Brussel: 1,35 euro op de 1ste 163 dienstencheques. Je betaalt dus 7,65 euro per uur na belastingvermindering.

Met de klantenbijdrage van 1,20 euro per dienstencheque betaal je in totaal, na fiscale aftrek:

  • Vlaanderen: 8,40 euro per uur
  • Brussel: 8,85 euro per uur

Tenzij je recht hebt op een verlaagde klantenbijdrage van 0,40 euro doordat je geniet een verhoogde tegemoetkoming van je ziekenfonds:

  • Vlaanderen: 7,60 euro per uur
  • Brussel: 8,05 euro per uur

Je kan zelf nagaan of je recht hebt op de verlaagde klantenbijdrage. Kijk op je klever van je ziekenfonds of het laatste cijfer van de code gelijk is aan 1 (xx1/xx1).

Op 1 maart van elk jaar ontvang je een fiscaal attest van Sodexo. Meer info over de fiscale attesten vind je op volgende websites:

Je bestelt je dienstencheques bij Sodexo. Best voldoende op voorhand zodat je ze in huis hebt vóór de hulpverlening start.

Als gebruiker kan je maximaal 500 dienstencheques per jaar bestellen. Je betaalt dan:

  • 9 euro voor de 400 eerst bestelde cheque
  • 10 euro voor de 100 laatste

Als gezin kan je maximaal 1 000 dienstencheques per jaar bestellen. Je betaalt dan:

  • 9 euro voor de 800 eerst bestelde cheque
  • 10 euro voor de 200 laatste

Het gezin omvat alle personen die ingeschreven zijn op je adres.

Behoor je tot 1 van de onderstaande categorieën?
Dan mag je tot 2 000 dienstencheques per jaar aankopen. Om dit aan te tonen, moet je jaarlijks een attest indienen bij Sodexo.

  • Eenoudergezinnen
  • Personen met een handicap
  • Ouders van minderjarige kinderen met een handicap
  • Oudere personen die genieten van een tegemoetkoming voor hulp aan bejaarden

Hou er bij het bestellen rekening mee dat je dienstencheques 12 maanden geldig zijn.

Je kan onze poetshulpen zowel met elektronische als papieren dienstencheques betalen. Wij raden de elektronische dienstencheques aan om volgende redenen:

  • Makkelijk te beheren en bestellen
    Je kan je dienstencheques bestellen en beheren wanneer je wil via de mobiele app 'Dienstencheques Vlaanderen' of je Beveiligde Zone in je Sodexo-account.
  • Je ontvangt ze sneller
    Elektronische dienstencheques zijn na je bestelling onmiddellijk beschikbaar. Papieren dienstencheques worden binnen de 2 werkdagen na je bestelling verstuurd.
  • Veiliger in gebruik
    Je beheert de cheques online, dus je kan ze niet verliezen en ze kunnen niet gestolen worden.
  • Minder risico op vervallen cheques
    De oudste cheques worden automatisch het eerst gebruikt. Je krijgt een herinneringsmail 1 maand voor een dienstencheque vervalt.
  • Gebruiksvriendelijk
    Je hoeft niets te doen na de dienstverlening. Je poetshulp voert de prestatie in. Die kan je daarna wanneer het je past bevestigen of betwisten in je Beveiligde Zone of via de app.

Schrijf je eerst in bij Sodexo

Om dienstencheques te kunnen bestellen, moet je je eerst inschrijven bij Sodexo. Deze
inschrijving is gratis en gebeurt via de website of telefonisch:

Neem hiervoor je rijksregisternummer, bankrekeningnummer en e-mailadres bij de hand.

Via de website van Sodexo kan je snel jouw resterende elektronische dienstencheques raadplegen, prestaties beheren en dienstencheques bestellen.

Bestel daarna je dienstencheques

Bestel je dienstencheques voldoende op voorhand zodat je ze in huis hebt vóór de hulpverlening start. Best vanaf het moment je weet dat er een poetshulp bij je opstart.

Je bestelt je dienstencheques door het bedrag dat overeenkomt met het gewenste aantal dienstencheques te storten op 1 van de onderstaande bankrekeningen. Dit rekeningnummer staat ook op je inschrijvingsbevestiging:

  • Vlaanderen: IBAN: BE41 0017 7246 2610
  • Brussel: IBAN: BE28 0017 7246 3620

Je moet telkens minimum 10 dienstencheques bestellen. We raden aan om steeds voldoende dienstencheques te bestellen, minstens voor 2 maanden.

Vermeld je gebruikersnummer van Sodexo als gestructureerde mededeling bij je overschrijving.

Sodexo plaatst de dienstencheques in je elektronische portefeuille (elektronische dienstencheques) of verstuurt ze per post naar je thuisadres (papieren dienstencheques).

Let op: je betaling wordt geweigerd en het bedrag zal automatisch teruggestort worden als:

  • Je je niet houdt aan de minimale bestelling
  • Het betaalde bedrag niet correct is (dus als het geen veelvoud is van 9 euro)
  • Je inschrijvingsnummer in de gestructureerde mededeling ontbreekt of niet correct is

Heb je een vraag over een specifieke dienst? Neem dan eerst een kijkje in het overzicht met al onze veelgestelde vragen.

Wie weet vind je daar al het antwoord op jouw vraag.

Wil je iemand bedanken? Dan bezorgen wij jouw boodschap graag aan de persoon in kwestie. Die zal er ongetwijfeld van genieten!

Stuur jouw bedankje of compliment naar onze ombudsdienst via het online bedankformulier.

Een van onze medewerkers komt weldra bij jou langs om thuiszorg te verstrekken, maar je moet die annuleren?

Bel i-mens onmiddellijk op 078 15 25 35. Ons service center is dag en nacht bereikbaar, 7 dagen op 7.

LET OP

  • Chatten of mailen biedt geen zekerheid dat de berichten op tijd worden gelezen. Neem dus geen risico en bel.
  • Wanneer je niet of laattijdig verwittigt, moeten wij de afgesproken uren aanrekenen.

Worden je verwachtingen niet ingelost of onze beloftes niet waargemaakt? Probeer het eerst met de medewerker zelf te bespreken.

Ligt dat wat moeilijk? Contacteer dan de afdelingsverantwoordelijke.

Wanneer je liever een derde partij inschakelt, kan je een klacht indienen bij onze ombudsdienst via het online klachtenformulier.

Een professionele verzorgende komt 's nachts kort langs om verzorging te geven of om te controleren of alles goed gaat.

We kunnen gedurende de hele nacht lang een kort bezoekje regelen om thuiszorg te krijgen. Zo ben je ook ’s nachts en tijdens het weekend zeker van zorg.

Een verzorgende komt tussen 22 en 6 uur langs. Een bezoek duurt gemiddeld 20 minuten.

Meer info vind je op de pagina korte nachtzorg.

Iemand blijft de hele nacht bij jou en staat je bij indien nodig. Zo ga je de nacht in met een veilig en comfortabel gevoel.

Afhankelijk van de zorgsituatie komt een verzorgende of een vrijwilliger de hele nacht lang hulp en ondersteuning bieden. Onze verzorgenden zijn speciaal opgeleid om ’s nachts hygiënische verzorging en ondersteuning te geven aan zorgbehoevenden.

Meer weten over lange nachtzorg >

Wij voorzien voor iedere medewerker die bij het uitvoeren van zijn/haar job bij klanten thuis komt of die instaat voor de rechtstreekse verzorging van klanten jaarlijks een gedeeltelijke vernieuwing van diens kledingpakket.

Op basis van het werkregime werden groepen samengesteld. Groep 1 (die 1 à 3 stuks werkkledij hebben) kan bij de vernieuwing 2 nieuwe kledingstukken bestellen. Groep 2 (die 4 à 6 stuks hebben) krijgt de mogelijkheid om bij de vernieuwing 3 nieuwe kledingstukken te bestellen. Afhankelijk van de doelgroep waartoe je behoort, heb je dan al dan niet de vrije keuze uit de 4 kledingsoorten, ongeacht de kleding die je eerder al aanschafte.

Exact 1 jaar na de initiële aanmaak van je gebruikersaccount in de webshop zal je uitgenodigd worden om nieuwe werkkledij te bestellen. Voorafgaand komt er nog een algemene communicatie hoe alles in zijn werk zal gaan.

Je vindt alle nuttige wasinformatie terug in de webshop door het gekozen kledingartikel aan te klikken. Zo mag bijvoorbeeld alle kledij uit ons gamma werkkleding gewassen worden op maximum 60°C, behalve de polo die maximaal op 40°C mag gewassen worden.

Beschadigde kledij wordt in principe niet vervangen. We verwijzen graag naar de jaarlijkse mogelijkheid om nieuwe werkkledij aan te schaffen.

Is de beschadiging te wijten aan een mogelijke productiefout of een gebrek aan kwaliteit bij de gebruikte stof, laat dit dan weten aan één van de contactpersonen voor werkkledij. Is de aard van je werk zodanig dat er vervroegde slijtage van de kledij kan optreden, raadpleeg dan je verantwoordelijke voor een eventuele (tijdelijke) vervanging van je kledij.

Zie ook het puntje ‘wat als mijn kledij niet past’. Kledij kan enkel gewisseld worden als de maat niet correct is. Je moet dan binnen de 30 dagen deze retour registreren op de webshop. Wisselen naar een andere soort kledij is niet mogelijk, dit soort ruilen werd niet voorzien in de budgetten zoals bepaald in de aanbesteding voor werkkledij.

Wil je toch je kleerkast met werkkledij wat variëren, dan verwijzen we graag naar de jaarlijkse mogelijkheid om nieuwe werkkledij aan te schaffen.

Bij ‘hoeveel kledij mag ik bestellen’ kan je lezen dat het aantal te kiezen kledingstukken wordt bepaald op basis van het aantal dagen per week dat je werkt. Voor medewerkers die van werkregime verhogen, voorzien wij via de wekelijkse update van de personeelsbestanden dat hun budget ook verhoogd wordt.

Echter op dat moment worden zij niet automatisch verwittigd via FRISTADS. Je kan dan spontaan nog eens inloggen met je account op de webshop en eventueel nog kledij bijbestellen.

Alle bestellingen van kledij gebeuren zoveel mogelijk op individuele basis, zo kunnen we het makkelijkst de bestellingen en de bijhorende facturatie opvolgen.

Alle andere bestellingen verlopen via de Cel Werkmiddelen.

Ook interim krachten kunnen kledij bestellen. Dit zal gebeuren via de leidinggevende. De leidinggevenden lijsten deze individuele bestellingen op en laten die als globale bestelling uitvoeren door de Cel Werkmiddelen. Deze kledij wordt terug ingeleverd bij afloop van de opdracht of wordt definitief gegeven als de interim-collega een vast contract tekent.

Voor jobstudenten voorzien wij dat de leidinggevenden maximaal 2 kledingstukken kunnen bestellen. De leidinggevenden lijsten deze individuele bestellingen op en laten die als globale bestelling uitvoeren door de Cel Werkmiddelen. Bij het beëindigen van hun opdracht brengen zij de werkkledij binnen op de afdeling.

Ook interne stagiairs en cursisten zullen de mogelijkheid krijgen om kledij te bestellen. De leidinggevenden lijsten deze individuele bestellingen op en laten die als globale bestelling uitvoeren door de Cel Werkmiddelen.

Voor externe stagiairs daarentegen is geen kledij voorzien.

Voor studenten duaal leren wordt er een individuele login aangemaakt, zij worden elk afzonderlijk per mail uitgenodigd om kledij te bestellen.

Er werd in samenspraak met de ondernemingsraad gekozen voor een evenwichtig aanbod waarin de grote meerderheid van medewerkers zal vinden wat nodig is. Een broek en bodywarmer behoren inderdaad niet tot het pakket voor thuiszorgmedewerkers. Een windstopper valt niet onder werkkledij, maar is een cadeau dat sommigen van onze werknemers hebben ontvangen. Net zoals sommigen ook drinkbussen of rugzakken hebben ontvangen met het logo van de organisatie op.

Medewerkers mogen deze gadgets NIET werk-gerelateerd meer gebruiken. Een broek is ook niet zo handig om bij klanten thuis te wisselen van werkkledij naar gewone kledij en omgekeerd. Ten gepaste tijde kan bekeken worden of de collectie werkkleding uitgebreid dient te worden (bv. regenjas, fleece of windjekker). Op dit moment is dit echter niet voorzien.

Voor technische vragen over de werking van de webshop, je logingegevens of over het bestelproces kun je terecht bij het service center van FRISTADS zelf.

Je kan een mail sturen naar infocs.nl@fristads.com, zet zeker je login, je naam en de postcode van je woonplaats in de mail die je naar het FRISTADS Service Center stuurt. Bellen kan ook op het nummer 078 77 77 47.

Voor praktische vragen kun je terecht bij de collega’s van HRM Werkmiddelen.

Telefonisch: +32 (0)9 264 14 46 (optie 3)

Per email: hrm_werkmiddelen@i-mens.be

Via HR Ticket: Intranet i-mens => HR Ticket => Werkkledij

Er is een retourprocedure voorzien op de webshop zelf. Je kan daar aangeven welke artikelen je wil terugzenden. De webshop vertelt jou op welk adres je dat kan doen en je plaatst ook meteen een nieuwe bestelling van het gewenste artikel.

Binnen de
48 uur ontvang je een e-mail met alle retourinformatie. De retourzendingen zijn gratis en verlopen via één van de 800 DPD-locaties in België. Ingeval van een
fabricagefout moet je eerst het Service Center van FRISTADS telefonisch op de
hoogte brengen via het nummer 078 77 77 47.

Bij ieder model op de webshop is een maattabel voorzien. Hoe je de juiste maat kan opmeten, kun je ook achterhalen in volgend filmpje.

Om ecologische redenen trachten we het gebruik van plastic zoveel mogelijk te vermijden en zal enkel de witte schort – omwille van vlekkenrisico – nog individueel in een plastic zakje verpakt worden.

Voor medewerkers die uit dienst gaan na ontvangst van hun werkkledij is de regel dat zij de werkkledij mogen behouden.

Ben je niet thuis, dan probeert de chauffeur het pakket bij de buren af te leveren. Indien dit niet mogelijk krijg je een niet-thuis briefje in de brievenbus en een e-mail waarmee het pakket via Track & Trace gevolgd kan worden. Het pakket gaat vervolgens naar een afhaallocatie (PostNL-punt) waar de zending vanaf de volgende dag kan worden opgehaald.

Wordt het pakket binnen 7 dagen niet opgehaald dan wordt deze teruggestuurd naar de afzender (FRISTADS).

De levering van het kledingpakket is gegarandeerd binnen de 3 werkdagen na het plaatsen van je bestelling op de webshop van FRISTADS.

De bestelling kan enkel gebeuren via de webshop van onze leverancier FRISTADS. Je ontvangt hiervoor een e-mail. Hierin staan je persoonlijke login-gegevens met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Bestellen doe je via https://shop.fristadskansas.com.

Laat je nieuwe adres zo snel mogelijk weten aan je personeelsdienst. Voor het bestellen van de kledij kun je op het einde van het bestelproces alvast een andere adres (nieuwe thuisadres, adres van je afdeling, enz.) als leveringsadres invullen.

Het aantal kledijstuks dat je kan bestellen wordt bepaald op basis van het aantal dagen per week dat je werkt en van het soort werk dat je doet. Jouw persoonlijke login is gekoppeld aan deze informatie. Zo krijg je meteen te zien binnen welk ‘budget’, namelijk het aantal te kiezen kledingstukken, je jouw bestelling kan plaatsen.

Via de knop ‘mijn gegevens’ en daarna de tab ‘mijn gegevens’ kan je de doelgroep opzoeken en zie je meteen hoeveel stuks je kan bestellen.

Via dezelfde weg en onder tab ‘budget’ kan je dat aantal nog eens zien staan (kolom ‘besteld’) en zie je ook welke kledingkeuze je kan maken (kolom ‘beschikbaar’). Daar zie je ook meteen of en wat er reeds van je budget werd opgebruikt.

Wij voorzien wekelijks op donderdag een update van ons personeelsbestand bij FRISTADS. Van zodra een nieuwe medewerker gekend is in onze personeelsbestanden zal deze via de wekelijkse update in de systemen van FRISTADS terecht komen. Op dat moment zal de betrokken werknemer een uitnodiging krijgen met login-gegevens om de bestelling van werkkledij te plaatsen.

Voor collega’s die uit langdurig ziekteverlof terugkeren en eerder nog geen bestelling konden plaatsen, zal dit ook in de systemen van FRISTADS aangepast worden.

Er zijn 4 soorten kleding : een polo, een witte (verpleging) schort, een schort in jeans en een voorbinderschort. Afhankelijk van de job die je uitvoert en het aantal dagen per week dat je werkzaam bent, verschilt het type kleding dat je kan bestellen.

Alle medewerkers die bij het uitvoeren van de job bij onze klanten thuis komen, zullen werkkledij kunnen bestellen. Iedereen die in aanmerking komt om kledij te bestellen, krijgt van onze leverancier FRISTADS een mail met daarin gepersonaliseerde login-gegevens. Door deze te personaliseren, ziet iedereen meteen wat hij/zij kan bestellen, hoeveel stuks en waar deze worden geleverd (thuisadres).

Naast de dankbaarheid van de cliënt, zorgen we voor een professionele begeleiding door een coördinator. Je ontvangt ook steeds een kostenvergoeding. Wanneer je instaat voor vervoer van zorgbehoevenden met je eigen wagen ontvang je volgens het wettelijk barema een vergoeding per gereden kilometer. I-mens zorgt voor een verzekering die van toepassing is tijdens de uitvoering van opdrachten. En uiteraard voorzien we de nodige vormingen en bijeenkomsten samen met andere vrijwilligers.

Nee, je kiest zelf de dagen en uren waarop je beschikbaar bent.

Wanneer jij je aanvraag doet voor poetshulp zal een verantwoordelijke jou meteen contacteren en toelichting geven bij een eventuele wachttijd. Die is zeer regio- en tijdsgebonden. Je kan bij het gesprek meteen beslissen of je al dan niet doorgaat met je aanvraag.

Bij i-mens streven we ernaar een vaste poetshulp toe te wijzen aan elke klant. Omwille van afwezigheden bij medewerkers en bij klanten kan dit niet altijd. In de mate van het mogelijke bieden we bij afwezigheden vervanging aan.

Parenterale voeding, ook wel TPN (totale parenterale nutritie) genoemd, is een kunstmatige, totale voeding dat via de bloedbaan wordt toegediend wanneer enterale voeding (via het maag-darm-stelsel) niet (meer) mogelijk of onvoldoende is.

De intraveneuze voeding bevat alle noodzakelijke bestanddelen en kan als behandeling toegediend worden bij ziekte, problemen met de spijsvertering of het absorptievermogen of na een operatie.

De arts kan beslissen om de behandeling thuis verder te zetten. Dit is zeker mogelijk, doch betreft het een complexe aangelegenheid die niet risicoloos is. We raden dan ook aan om zeker de hulp en ondersteuning van een thuisverpleegkundige in te roepen. i-mens beschikt over een team van verpleegkundigen die specifiek opgeleid zijn om dergelijk zorgen bij u thuis op te starten. Zij vertrouwen de zorg nadien toe aan hun collega’s die vanaf dan de zorg dagelijks opnemen. Ze bieden niet alleen hulp bij het aan- en afkoppelen van de voeding, al dan niet met behulp van een voedingspomp, ze staan ook in voor het wisselen van de leidingen en het verzorgen van het insteekpunt van de katheter. Dit gebeurt steeds in nauw overleg met het ziekenhuis en de huisarts.

Sondevoeding is een volwaardige alternatief van voeding dat in vloeibare vorm via een sonde (buisje/slangetje) rechtstreeks in de maag of darmen toegediend wordt. Deze vervang- of aanvullende voeding bevat alle voedingsstoffen dat het lichaam nodig heeft, zoals energie, eiwit, vet en koolhydraten, maar ook vocht, vitamines en mineralen. Andere soorten kunnen ook vezels, extra vetten of extra eiwitten bevatten.

Wanneer je door ziekte, ondervoeding of als behandeling na een operatie sondevoeding krijgt toegediend en de arts bepaalt om deze zorg thuis voort te zetten, staan wij klaar om je hierin te ondersteunen.

We beschikken over een team aan verpleegkundigen die specifiek opgeleid zijn om dergelijk zorgen bij u thuis op te starten. Zij vertrouwen de zorg nadien toe aan hun collega’s die vanaf dan de zorg dagelijks opnemen. Ze kunnen je enerzijds helpen bij het aan- en afkoppelen van de sondevoeding, al dan niet met behulp van een voedingspomp. Anderzijds staan ze ook in voor het wisselen van de leidingen en het verzorgen van het insteekpunt van de sonde. Dit gebeurt steeds in nauw overleg met het ziekenhuis en de huisarts.