Veelgestelde vragen

Wij volgen nog steeds de instructies van het agentschap zorg en gezondheid. Mondmaskers moeten nog steeds gedragen worden bij de patiënten en klanten.
De versoepelingen van 9 juni zijn enkel van toepassing in privé-situaties. Deze versoepelingen gelden nog niet voor de zorg.

Een mondmasker wordt gedragen wanneer klant en medewerker in dezelfde ruimte zijn, bij persoonlijke verzorging en als de afstand van 1.5m niet kan gerespecteerd worden.

Ventilatie is naast mondmakser, afstand en handhygiëne een belangrijke preventiemaatregel. Verlucht de ruimte als je samen met een medewerker in dezelfde ruimte bent. Is dit niet mogelijk, verlucht de ruimte dan vooraf en na de zorgverlening.

Word je plots ziek, merk je symptomen op of moet je onverwacht in quarantaine? Annuleer dan tijdig de hulp. Kosteloos annuleren kan als je ons ten laatste 1 dag voor de hulp langskomt voor 15 uur in de namiddag verwittigt.

Wanneer je de hulp niet (tijdig) annuleert zal de hulp aangerekend worden. Tijdig annuleren blijft de boodschap!

We zullen binnen de mate van het mogelijke het nodige doen maar de kans dat dit niet dezelfde verzorgende is, is bestaande.

Boodschappen doen samen de klanten mag. Vanaf 26 april kunnen ook niet-essentiële winkels zonder afspraak bezocht worden.

Let wel dat je nog altijd de nodige beschermingsmaterialen draagt in de wagen en in de winkel, ongeacht jouw vaccinatiestatus.

Ja, je kan verder op onze hulp en ondersteuning blijven rekenen.

Als je zelf besmet bent, vermoeden van besmetting hebt of in quarantaine moet, breng ons hiervan dan op de hoogte en we bespreken met jou hoe we de hulp verder kunnen laten doorgaan.

Het prestatieblad moet niet langer ondertekend worden. De maandelijkse factuur geldt als bewijs van de geleverde prestaties.

Sectorverantwoordelijken kunnen opnieuw op huisbezoek komen.

Neen. Het prestatieblad (F53) hoeft niet langer afgetekend te worden. De maandelijkse factuur geldt als bewijs van geleverde prestaties.