Als ICT-medewerker in de zorg maak je mee het verschil

Door Eline De Baets

ICT-medewerker Kristof en zijn collega's lachen samen heel wat af in hun team. De sfeer zit er goed, dat is duidelijk. Dagelijks bieden ze technologische ondersteuning aan heel wat medewerkers. Ze werken niet rechtstreeks in de zorg, maar maken wel mee het verschil.

Wil je net als Kristof de zorg bijstaan in een ondersteunende functie?

Bekijk nu onze vacatures ondersteunende functies

Ondersteunen is onze job

Kristof is ICT-medewerker bij i-mens. Hij biedt dagelijks ondersteuning op verschillende technologische gebieden. Momenteel focust hij zich vooral op het implementeren van nieuwe technologieën. Hiervoor werkt hij nauw samen met de andere diensten binnen onze zorgorganisatie zoals thuisverpleging, poetshulp en gezinszorg.

Het geeft enorm veel voldoening als je samen ergens raakt.

“We denken samen flows uit om bepaalde procedures in de zorg te optimaliseren. Dat is niet altijd even makkelijk als je niet dezelfde ‘taal’ spreekt. Maar het is mijn job om de noden en behoeften van de diensten te vertalen in een IT-oplossing.”

“Mijn job binnen i-mens is dan ook heel gevarieerd. Er ligt altijd wel een nieuwe uitdaging op ons te wachten.”

Menselijk

"Ik haal vooral voldoening uit het menselijke aspect van de job. Dat is dan ook 1 van de redenen waarom ik voor i-mens koos", vertelt Kristof.

i-mens is een zorgbedrijf, dus je hebt altijd het gevoel dat je meewerkt aan iets belangrijk.

“i-mens komt uit een fusie. Dat brengt veel veranderingen met zich mee. Mensen hebben het daar doorgaans moeilijk mee. Als helpdeskmedewerker kan ik veel betekenen voor de medewerkers op zo'n moment. Iemand geruststellen of helpen, dat maakt me blij.”

Heel wat troeven

"In vergelijking met andere sectoren, hebben we veel verlofdagen. Dat is mooi meegenomen. i-mens is ook vrij flexibel. Niet alleen qua uren, maar ook in de aanpak. Zo was het geen enkel probleem dat ik overschakelde naar deeltijds werken. Samen met de glijdende uren zorgt dat ervoor dat ik mijn job als ICT-medewerker makkelijk kan combineren met mijn bijberoep."

Ik wou graag meer uitdaging, en dat kreeg ik.

"Ik mocht mijn taken als helpdeskmedewerker afbouwen. Zo kon ik me voltijds focussen op het implementeren van nieuwe technologieën.”

De zorgsector biedt ook veel financiële en sociale voordelen zoals maaltijdcheques, een hospitalisatieverzekering, een firmawagen, een laptop, een gsm met abonnement ...

Wil jij ook de zorg bijstaan in een ondersteunende functie?

Maak mee het verschil voor anderen. Geniet van een job met veel voordelen en een warm team.

Bekijk nu de vacatures voor ondersteunende functies

Ook interessant

Helpdeskmedewerker Wahid, onmogelijk bestaat niet

Het verhaal van Wahid is een verhaal van hoop en gedrevenheid. 10 jaar geleden kwam hij als jonge asielzoeker aan in Bel...

Lees meer

ICT-medewerker Conny blijft hier werken

Video

Conny (45) is recent gestart als IT-medewerker bij de helpdesk. Een witte raaf tussen hoofdzakelijk mannelijke collega’s...

Lees Conny's verhaal