Helpdeskmedewerker Wahid, onmogelijk bestaat niet
Door Heleen Couvreur

Het verhaal van Wahid is een verhaal van hoop en gedrevenheid. 10 jaar geleden kwam hij als jonge asielzoeker aan in België. Sinds juli 2022 maakt hij deel uit van de ICT Helpdesk van i-mens. De weg er naartoe was er 1 van volharding en vooral het nooit opgeven van je dromen.
Ongeveer 10 jaar geleden kwam Wahid aan in België. Een jonge gast vol toekomstplannen. Hij leerde de taal en behaalde hij via het 2e kansonderwijs zijn middelbaar diploma. Ondertussen werkte Wahid in een restaurant als afwasser. Maar Wahid had andere toekomstplannen. Hij wou systeembeheer studeren.
Om zijn studies te kunnen betalen vond hij een deeltijdse job als poetshulp bij i-mens. Wahid was daar ook altijd open over. Ook tijdens zijn sollicitatiegesprek.
Na een korte opleiding mocht hij starten als poetshulp met dienstencheques. Elke dag heeft hij dat met plezier gedaan want mensen helpen geeft hem voldoening. De klanten waar hij ging poetsen waardeerden hem.
Zijn hele traject toont hoe gedreven, klantgericht en leergierig hij is. Wahid wil vooruit. En i-mens is maar al te blij dat het hem daarbij kan helpen.
Intussen zat Wahid in zijn 3e jaar systeembeheer en was het tijd voor een stage. En waarom niet bij de ICT-dienst van i-mens? Zijn leidinggevende en de personeelsdienst brachten hem in contact met de juiste mensen.
Sinds de zomer van 2022 maakt Wahid ook vast deel uit van de toffe bende bij de ICT Helpdesk van i-mens. Hij voelt zich hier helemaal thuis.
Je krijgt er kansen, er wordt niet gekeken naar kleur of afkomst, maar naar je kwaliteiten en wie je bent als mens.
"Om al die redenen nomineren wij Wahid als held - een ware held, ruimer dan helpdesk zelfs - en we zijn ervan overtuigd dat zijn verhaal heel veel mensen zal inspireren", vertelt Bettina, manager IT.
Het bedrijf TOPdesk nomineerde Wahid uit de meer dan 100 inzendingen voor Held van de Helpdesk.
Wij geven hem graag een duwtje in de rug. Help jij ons mee en stem je hem naar de volgende ronde?